الگوهای بی تی اس

رمان دمیان نوشته ی هرمان هسه یکی از کتاب های توصیه شده توسط bts که حتی در اشعار خود از آن الهام گرفته گرفته اند

🔎 هرمان هسه کیست ؟

نویسنده و نقاش مشهور آلمانی _ سوییسی و از ماسون های معروف و عضو فرقه های با نفوذ و قدرتمندی مثل صلیب گلگون

پدر او مدیریت مؤسسه انتشارات مبلغین پروتستان را به عهده داشت. مادرش دختر هندشناس، هرمان گوندرت و مدیر اتحادیه ناشران کالو بود. کتاب‌خانه بزرگ پدربزرگ و شغل پدر، اولین باب آشنایی هرمان هسه جوان با ادبیات بود

هسه که پدر و مادرش از مبلغ های پروتستان متعصب و به شدت شختگیر بودند بعد از دچار شدن به انواع اختلالات روحی و روانی ( عمدتا زاییده ی تضاد با پدر و مادر و خانواده ) والدینش او را در بادبول تحت نظر جن‌گیر مدرنی قرار دادند که سرانجام آن اقدام به خودکشی بود ، در نتیجه او را به آسایشگاه کودکان عقب افتاده ذهنی در اشتتن فرستادند

هسه ۸۵ سال عمر کرد و تابستان ۱۹۶۲ در سوییس از دنیا رفت.

🔎 مختصری از رمان دمیان ؟

در کتاب «دمیان»، شخصیت اصلی، نوجوانی به‌نام «امیل سینکلر»، که در سن بلوغ است، با جوانی به‌نام «دمیان» و مادرش آشنا می‌شود که افکاری عجیب و تفاسیری کفرآمیز از کتاب مقدس و مبانی مسیحیت دارند.

🔸 دمیان از خدایی به‌نام آبراکساس (Abraxas) می‌گوید خدایی که علاوه بر زیبایی، مظهر زشتی و تاریکی هم هست در واقع آبراکساس برآمده از مکتب گنوسی باستان است که در آن تفکر، یک الوهیت منفی در برابر خدای متعال لامکان محسوب می‌شود.

🔸 آنچه دمیان به سینکلر می‌آموزد ریشه در کابالا، در این تفکر، شرّ و نیکی هر دو از یک مبداء می‌آیند و شیطان هم بخشی از خداست!

🔸 شعار یا گزارهٔ کانونی کتاب دمیان این است: «آن‌که می‌خواهد متولّد شود، باید دنیای پیشین را نابود کند».
این چکیده و عصارهٔ اَبَربرنامهٔ شیطان برای #آخرالزمان است: «نابودی نظم پیشین و برقراری نظم نوین جهانی تحت حکومت لوسیفر یا ابلیس»

🔶 شعاری که روی مُهر رسمی آمریکا و روی اسکناس یک دلاری نقش بسته است!

🔶 هسه در «دمیان»، از زبان شخصیتی که نماد نیمهٔ شریر و بخش تاریک وجود است (دمیان)، از خدایی به‌نام آبراکساس نام می‌برد که خدای مورد پرستش دمیان و هم‌فکران اوست. در جای جای این رمان، به آبراکساس و نماد او اشاره می‌شود.

🔸 در علوم غریبه و فرقه‌های رازآمیز کنونی در غرب هم آبراکساس یکی از «شیاطین» اصلی است که در مناسک فرقه‌ای به او توسّل جسته می‌شود. نکتهٔ بسیار مهمی که دربارهٔ آبراکساس وجود دارد این است که او نیز همچون شمایل بُز بافومت، هرمافرودیت است و مشخصه‌های هر دو جنس نر و ماده را دارد!

🔴 این نکته‌ای است که بی تی اس را ( به‌عنوان یک گروه کوئیر یا همان دارای گرایش جنسی خاص ) به آبراکساس و تجسّمات شیطانی متصل می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *