آیدل هایی که خودکشی کردند

گو هارا

گو از اعضای گروه «کارا» بود که فعالیت بین‌المللی داشته و حالا به دلیل مرگ هارا تا مدتی ممنوع الفعالیت شده است.

بعد از آنکه هارا مدتی در خانه‌اش بود و فعالیت‌های اینترنتی‌اش متوقف شد، پلیس دریافت وی نیز خودکشی کرده است. گفته می‌شود وی که از ستاره‌های مشهور بوده، از سوی دوست سابقش تهدید شده بود که نوارهای جنسی گذشته را منتشر می‌کند تا شهرتش نابود شود. آقاپسر ۲۸ ساله از اینکه بخشی از استرس گو هارا ناشی از تهدیدهای وی بوده از هوادارانش عذرخواهی کرد.

هارا، دوست صمیمی سولی بود، هنرمندی گه چند هفته قبلتر خودکشی کرده بود.

سولی

شاید خبر هیچ کدام از این خودکشی‌ها به اندازه مرگ سولی منتشر نشد. او به شدت درگیر افسردگی بود تا جایی که در سال ۲۰۱۴ میلادی به دلیل فشارهای عصبی مجبور شد اجرایش را به تعویق بیاندازد. یکی از دلایل فشارهای روانی وی، پخش شدن جزئیاتی از زندگی شخصی او در اینترنت به دلیل جذابیت آن برای مردم بود. رسانه‌ها دنبال کلیک هستند.

سولی قبلاً به دلیل امتناع از پوشیدن لباس‌های برهنه در اجراهاش تهدید شده و بارها در فضای مجازی مورد اهانت قرار گرفته بود. وی در آخرین حضور رسمی‌اش در یک مصاحبه، پیام‌های اهانت‌آمیزی که برایش آمده بود را بلندبلند خواند.

جونگ هیون

او در سن ۲۷ سالگی در دسامبر ۲۰۱۷ خودکشی کرد در حالی که خواننده اصلی گروه «شاینی» بود. جالب است که چنین چهره مشهوری در یک خانه اجاره‌ای زندگی می‌کرد که نشان می‌دهد پول این صنعت به جیب کمپانی‌ها و دلال‌ها می‌رود نه قهرمانانِ روی صحنه.

جونگ قبل از مرگش برای دوستش نوشته بود به دلیل افسردگی شدید، قدرت اجراهای پرهیجان برای مردم را ندارد. وان از روزنامه‌نگارانی که با خیلی از ستاره‌های پاپ کره‌ای مصاحبه کرده، نوشت افسردگی بیماری شایعِ این گروه از هنرمندان است اما در یک دو راهی قرار دارند: اینکه به عنوان یک بیمار روانی به پزشک مراجعه کنند و شهرتشان به خطر بیافتد یا اینکه در همین مسیر تقویت شهرت به پیش بروند که در این صورت تشدید افسردگی روزی آنها را از پای درمی‌آورد، شاید به دست خودشان.

سئو مین وو

وی خواننده اصلی گروه «۱۰۰ درصد» بود که تازه در سال ۲۰۱۲ تشکیل شده بود. شاید دوره سربازی وی در سال‌های ۲۰۱۴-۲۰۱۵ برای او با آرامش بیشتری همراه بود تا اینکه دوباره فعالیتش را شروع کند و اینگونه به خودکشی ختم شود.

وی در زمانی که بیجان در خانه‌اش واقع در سئول پیدا شد، ۳۳ سال داشت. مصرف بیش از حد مواد مخدر ویا ایست قلبی بر اثر مصرف یا فشار روانی، از جمله علل مرگ وی اعلام شد.

چائه دونگ ها

چائه عضو سابق گروه «اس جی» در مه ۲۰۱۱ میلادی به زندگی خود خاتمه داد. افسردگی که به دلیل پیامدهای مرگ مدیر قبلی گروه بر وی عارض شده بود، از عوامل خودکشی وی عنوان شده است.

سئو جی وُن

وی با تبار آمریکایی و نام اصلی «چارلز پارک» از اولین هنرمندان فعال و مشهور در پاپ کره‌ای بود که مدت اندکی بعد از فروش گسترده آلبوم موسیقی‌اش در اقدامی مشکوک در سن ۱۹ سالگی دست به خودکشی زد. دلیل خودکشی وی، نگرانیِ پیشینی او از موفقیت آلبومش بود که ظاهراً نتوانست از آن رهایی یابد.

شرکتی که او برایش کار می‌کرد بعد از مرگ او آلبوم دوم را نیز منتشر کرد که به فروش خوبی رسید.

یو نی

او ابتدا بازیگر بود و سپس به صنعت سرگرمی پاپ کره‌ای راه یافت و نهایتاً در سال ۲۰۰۷ خود را دار زد. پلیس گفت پیام‌ها و کامنت‌های جنسی او را تحت فشار قرار داده بود. مادر او ازدواج نکرده بود و وی با مادربزرگ مذهبی‌اش زندگی می‌کرد. یو نی برای مشهورشدن و خارج‌شدن از شرایط بد زندگی‌اش به هر کاری در خوانندگی تن داد و مجبور شد چندین بار عمل زیبایی انجام دهد و در ژاپن نیز به شهرت رسید.

او پیش از مرگش نوشته بود احساس تنهایی می‌کند: «احساس می‌کنم همه چیز پوچ است. من در سراشیبی حرکت می‌کنم که پایانش را نمی‌دانم». پنج روز بعد از مرگش، آلبوم سومش توسط شرکتی که برایش کار می‌کرد منتشر شد تا از مرگ او نیز پولسازی کنند.

آن سو جین

او عاشق مسابقات استعدادیابی بود. وقتی دو تن از اعضای گروه مشهور «کارا» آن را ترک کردند برای جانشینی آنها رقابت کرد و به چهار نفر اول راه یافت اما نتوانست برگزیده شود. سال ۲۰۱۵ اعلام شد او عضو گروه پاپ دیگری با نام «آوریل» شده است اما از آنجا نیز کنار گذاشته شد. افسردگی و فشار روانی موجب شد از طبقه دهم آپارتمانش به پایین بپرد در حالی که تنها ۲۲ سال سن داشت و فرصت بسیار. اما می‌دانست با استانداردهای مورد نظر بنگاهداران پاپ کره‌ای همخوان نیست.

جانگ چائو یول

” مدل و بازیگر ۲۶ ساله کره جنوبی در خانه اش پیدا شده

پارک سو ریون

۲۹ ساله ای که ستاره کی پاپ و کی دراما بود

مون بین

جسد مون بین در خانه‌اش در سئول و توسط مدیر برنامه‌هایش کشف شد و هرچند تحقیقات درباره مرگ او ادامه دارد اما یک مقام پلیس کره که نخواست نامش فاش شود تایید کرد که به احتمال زیاد دلیل مرگ این ستاره خودکشی بوده است.

مون بین مانند  بسیاری دیگر از ستاره‌های مشهور پاپِ کره‌ای از سن نسبتا کم جذبِ برنامه‌های کمپانی‌های موسیقی در کره شد و در آن‌جا مانند بقیه، رفتار مانند یک ستاره کی‌پاپ را آموخت. برنامه‌هایی که آموزش موسیقی بخش بسیار کوچکی از آن به حساب می‌آید و عمده تمرکز این برنامه‌ها روی رعایت استانداردهای زیبایی غیرعادی و رژیم‌های سخت‌گیرانه و حتی نحوه حرف زدن و راه رفتن و لباس پوشیدن می‌باشد.

این داستان ادامه دارد

در حال بروزرسانی …

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *